|
Dnes 08–15

Zkušenosti klientů: Já ti to říkala, tahle postel se sem prostě nehodí

Garance 60 dnůNevypadala jako na obrázku... Neseděla k naší podlaze… Rozmysleli jsme si to... Tak zní nejčastější důvody našich klientů k vrácení čerstvě rozbaleného nábytku. Nedělejte stejné chyby. Zbytečně vás stojí čas i nervy.

Převzal jsem zboží a potřeboval jet na dovolenou

„Žena mi dala za úkol zařídit nový dětský pokoj ještě před odjezdem k moři, aby děti měly překvapení po návratu. Nechal jsem to na poslední chvíli a krabice zůstaly ležet v předsíni zabalené tak, jak jsem je převzal. Modlil jsem se, aby se po rozbalení manželce vše líbilo, protože vrácení už bych nestihl,“ přiznává typické mužské odkládání František z Prahy.

V tomto případě má zákazník pravdu – 14denní zákonná lhůta na vrácení zboží z e-shopu bez udání důvodu začíná běžet následující den po převzetí zboží. Proto odborníci radí zboží aspoň poslední den lhůty zkontrolovat a poslat třeba jen e-mailem písemné odstoupení od smlouvy.

Nejpozději poslední den lhůty musí být odstoupení od smlouvy nejen odesláno, ale také doručeno prodejci.

Váhali jsme, až jsme lhůtu prováhali

„Přáli jsme si zelenkavou sedačku, ale nakonec nám barevně nesedí k parketám. Denně jsme kolem pohovky chodili a radši ji moc nepoužívali, abychom ji případně mohli vrátit. Nakonec lhůta marně uběhla a zelené „příšery“ už se nezbavíme,“ chytá se za hlavu Bětka z Olbramovic.

Jste v podobné situaci? Nezoufejte. Některé e-shopy ale mají lhůtu pro vrácení prodlouženou – než si začnete trhat vlasy, projděte si smluvní podmínky.

Paní Bětka ale správně upozorňuje, že zákazníci smí během zkušební doby věc pouze vyzkoušet, nikoli intenzivně používat.

Přestaň rozhazovat peníze

„Chtěl jsem udělat přítelkyni radost a koupil jí masážní křeslo proti bolavým zádům. Nakonec jsme kolem něj jen chodili a za 14 dnů ho vyzkoušeli jednou. Nakonec mi dárek vlastně vyčetla, že rozhazuju peníze, které šetříme na svatbu. Naštěstí jsem ho stihl vrátit,“ říká Petr z Olomouce.

Pokud se rozhodnete zboží vrátit podobně jako Petr a lhůta náhodou končí v neděli nebo ve svátek, stačí doručit – nejlépe e-mailem – odstoupení od smlouvy následující pracovní den.

Nejdražší obal na světě

„Nejmenovaný obchodní dům s nábytkem nás nepříjemně překvapil tím, že vrací peníze jen za nerozbalené zboží. Což je absurdní, skříňky si beztrestně nesmíte ani prohlédnout. Protože jsme obal odstranili, dostali jsme zpět jen 70 % z kupní ceny nábytku,“ žasne Iveta z Prahy.

Reklamace versus odstoupení od smlouvy bez udání důvodu

Která možnost je lepší? Udělá-li chybu dodavatel, je pro vás většinou výhodnější reklamace, kdy obchod platí
i náklady spojené s přepravou zpět. Typicky jde o situace, kdy:

• Přijde jiný dekor/barva, než jste si objednali.
• Prodejce má na webu chybně/nedostatečně uvedené rozměry nebo jiné klíčové informace o zboží.
• Zboží vám přijde poškozené.

Nevýhodou reklamačního řízení však je zdlouhavý proces vyřizování. Pokud na nápravu spěcháte, nejrychlejší cesta je vrátit zboží zpět v zákonné lhůtě pro odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu.

Šetřete si čas i nervy: U Nábytku FORLIVING máte 60 dnů na rozmyšlenou

Užijte si nákupy nábytku bez starostí.  V internetovém obchodu FORLIVING.cz stačí zboží vrátit do 60 dnů ode dne předání nákupu. Nechte si volbu v klidu projít hlavou.

Šetřete sebe i své nervy: Nakupujte bez starostí u Nábytku FORLIVING.

Nové články v e-mailu

Nepropásněte nový článek, skvělou akci nebo slevu a přihlaste se k odběru zpravodaje!

Křesla s výnosem ZDARMAChci vědět víc