Grilovací sezóna na vaší zahradě: Co vám nesmí chybět?

Grilovaci sezona

Dřevěné uhlí, klobásky a maso už voní skoro z každé zahrady. Zdá se vám, že má soused gril rychleji rozpálený a ryby podává lépe propečené? Objevte 6 vychytávek, díky nimž předstihnete i „Masterchefa“.


6 tipů pro povedené grilování


1) Šikovný zahradní nábytek s dostatkem odkládacích ploch


Základem pro pohodové venkovní stolování je dobrá zahradní sestava. Při grilování oceníte větší stůl, kam se vám vejdou všechny omáčky, pečivo, tác s nápoji a další potřeby.

TIP: Při výběru zvažte i to, kam zahradní sestavu umístíte.

2) Servírovací vozík


Dřevěný servírovací vozík oceníte při přípravě grilování i během něj. Hotové maso, klobásy, sýry nebo zeleninu si pohodlně přeskládáte na plochu vozíku a převezete ke stolu. Dobrou službu vám udělá
i malá stolička, kterou využijete třeba k sezení u grilu, když hlídáte maso.

3) Slunečník


Velký slunečník vás spolehlivě ochrání před přímými slunečními paprsky a poskytne vám příjemné stinné útočiště. Vybírat můžete z několika typů a barevných provedení, takže ho snadno sladíte se zbytkem zahrady. Pokud často pořádáte grilování pro větší množství přátel, bude se vám hodit zahradní altán.

4) Misky a mísy


Do misek a větších mís můžete nandat zeleninový salát nebo nasypat křupavé brambůrky či směs oříšků. Pro venkovní posezení doporučujeme odolnější misky ze dřeva nebo plastu. Jen tak se vám nerozbijí ani neoprýskají.

5) Dřevěný stojan


Do dřevěného stojanu postavíte příbory, papírové ubrousky nebo různá dochucovadla k masu, jako je sůl, pepř, kečup, hořčice nebo marináda. Díky stojanu budete mít vše hned po ruce a na jednom místě.

6) Grilovací nářadí


Pro rychlejší rozdělání ohně oceníte dmychadlo – fukar. Pro obracení masa, klobás a sýrů se hodí velké kovové nebo pokovované kleště. Hitem posledních let je dvojitá mřížka pro pohodlné grilování steaků
a ryb.


Tipy pro zdravé grilování


Vědci už dávno vyvrátili mýtus, že by grilování představovalo rizikovou úpravu masa. Naopak – považují ho za zdravější formu vaření než prudké smažení. Dbejte však na pár zásad:

► Používejte kvalitní dřevěné uhlí.
► Rozdělávejte oheň přírodně bez chemie – za pomoci dřeva a papíru.
► Grilujte v kvalitních grilovacích koších a nádobách.
► Udržujte gril čistý a před každým grilováním ho zbavte nánosů zaschlého oleje a masa.


Tipy pro úpravu jídla
 

Maso
 

► Maso před grilováním zbavte viditelného tuku.
► Pokud se vám části masa připálí, odřízněte je.
► Do masa nepíchejte vidličkou, ale obracejte ho kleštěmi. Nebude z něj vytékat šťáva.

Vegetariánská jídla
 

► Zkuste grilovat také zeleninu – k masu přikusujte grilovanou papriku, cuketu nebo lilek.
► Jako dezert položte na rošt ananas nebo banán – urychlí trávení a dodá vám potřebné vitamíny.

Domácí omáčky
 

► Marinády si připravujte doma, a to ze zdravých a poctivých surovin. Použít můžete bílý jogurt, bylinky, citronovou či limetkovou šťávu, česnek, cibuli, rajčatovou omáčku, hořčici, med i křen.


Přejeme krásné léto plné chutí.